Kau yang satu

Friday 6 April 2012

Masalah Lama Kembali Melanda


Tidakkkk…aku fobia bila masalah ni menjelma kembali. Adakah ianya faktor usia? Pemakanan? Ataupun penjagaan? Huwaaa...buntunya...arghhhh...opppsss..adakah aku stress ?

Ohhhh...JERAWAT kau buat aku buntu kini...aku memang dah lupa beb dulu aku guna ubat jerawat jenama ape ntah untuk hapuskan kau. Dulu masa zaman sekolah jerawat tu bukan masalah utama aku tau tapi sunburn (zaman sekolah aku aktif berjemur kat padang tapi bukan bersukan tau, aktiviti persatuan). Bermacam-macam produk kecantikan aku gunakan untuk hilangkan sunburn masa tu. Aku rasa hampir semua produk dah aku guna kan masa tu tapi....gagal. Adalah satu produk aku gunakan dan maintain  tapi lain pulak halnya...jerawat. Bermula dari situlah kulit aku mudah berminyak dan berjerawat. Bermacam-macam produk dah aku gunakan tapi ntah la jadi balik sunburnnya. Hurmmm...masa tu student kan mana mampu beli yang mahal-mahal jadinya bila ada kawan-kawan  promote dan dia dah gunakan, aku dengan yakinnya akan bertukar (bukan tukar sebarangan okey).

Sekarang? Hehe..biasalah atas saranan seorang rakan, aku masih kekal menggunakan produk ni tak silap aku 4 ataupun 5 tahun juga lak tapi tulah nape tah berjerawat balik jadinya kulit aku. Bukan la banyak pun tapi kecut satu pastu tumbuh lagi satu. Dulu aku rajin gak bermasker ataupun berscrub sekarang ni hehe...adalah sikit penyakit malas (aha ek sebab ni kot).    

Nampaknya kenalah aku intai-intai balik farmasi ataupun kedai singsei untuk cari balik ubat jerawat yang aku dah lama lupakan tu. Harap-harap jumpa lah dan terhapuslah masalah ni....insyaallah..

No comments: