Kau yang satu

Sunday 16 September 2012

Zaqwan Oh Zaqwan

Dua tiga menjak kebelakangan ni  anak kesayanganku dah mula keluar perangai mengada-ngada dia. Bila aku 'main mata' ataupun mula jadi 'tarzan', pandai pula dia....ommi, zaqwan buat bla bla (sambil tersengih-sengih). 

Sudahlah dia tolong 'mengemas' bagai rumah, mainan dia tak payah cakaplah...haha aku campakkan aje dalam plastik hitam bila main tak pandai kemas balik...aku bukan mak yang kejam okey, mainan tu aku simpan dalam stor tau. Bayangkan mainan dari dia kecil sampailah umur dah nak masuk 3 tahun ni, berapa juta mainan dia. 

Yang kelakarnya mainan yang dalam plastik sibuk ditanyanya....ommi, zaqwan nak bla bla (aku buat muka blur....ambil kau, serapah aje mainan). Bila aku tak layan...tiba-tiba...ommi, cantiklah langsir ommi, cantiklah gambar bla bla (haha...nampak tu dia syko aku....ewah kalah bapa kau). Aku pun mulalah mukadimah aku (bukan cairlah)....umi bagi mainan ni lepas main kemas balik, masuk bakul...okey ommi, terima kasih....sayang ommi (aku risau betul dia jadi mat bunga...ayah kau dulu tak gitu tau). 

Hurrrmm....janji zaqwan dekat  mulut aje...apa lagi terpaksalah aku guna ugutan rotan...baru kau tahu umi kau ni hati kering. Terpaksa okey kalau tak naik lemaklah.      



Layan jelah gambar dia....maaf kualiti gambar kurang memberangsangkan....model duduk tak mau diam....




Published with Blogger-droid  v2.0.6

No comments: