Kau yang satu

Saturday, 24 November 2012

Tidak Kenal Bukan Aku Tak Tahu....

Bestnya tadi petang...kenapa? Adalah...hehe...yelah...tadikan aku pergi MAHA 2012 (alah Ekspo Pertanian yang dekat Serdang, yang diadakan 2 tahun sekali tak silap aku). Seronok tau pergi sana.....macam-macam ada.

Orang "jakun" macam aku sesuai pergi situ...haha...akukan hehe malulah pula, jangan gelak tau...senyum je...sebenarnya kan banyak aku tak kenal jenis ikan, sayur, pokok. Tengok tu...tak baik tau gelakkan kita. Tak kenallah bukan tak tau okey....Setiap kali MAHA diadakan aku memang selalu pergi sana, tak pernah miss tau. Almaklumlah menambahkan ilmu pengetahuan, yelah tampal mana yang kurang. Sesiapa yang tinggal berdekatan rugi kalau tak pergi tau...marilah datang hehe...tolong tambahkan kesesakkan...opppsss tambahkan pengetahuanlah. Memang sesak sikit tadi masa nak masuk parking, so far okeylah...memang berbaloi

Aku kalau boleh, tak mahu Zaqwan jadi macam aku... jakun. Itulah sebab terbesar aku bawa dia pergi sana. Nanti dia dah besar sikit aku ingat nak bawa dia pergi Zoo. Apa pasal? Cuba korang semua bayangkan...anak aku tak kenal ayam hidup...ohhhh tolong...ayam jual kat pasar confirm dia kenal...huwaaa...risau aku. Almaklumlah aku duduk rumah bertingkat, mana nak jumpa ayam. Bila balik kampung, aku tunjuklah ayam yang bergerak tapi tau dia cakap apa? Bukan ayamlah umi...tuu ayam (dia tunjuk atas sinki... ayam). Kalau korang jadi akulah kan...patutnya gelak ataupun menangis? Aku pilih menangis tau...habislah anak aku, tak pasal-pasal jadi anak bandar. 

Kat MAHA tadi Zaqwan seronok aje dapat tengok semua benda...sawah padi, kuda, ikan...ermmm macam-macam lagilah ada. Aku lagilah suka....datang tau rugi kalau tak datang MAHA ni. Sempat lagi, MAHA 2012 bermula 23 November 2012 sampai 2 Disember 2012. Jadi tunggu apa lagi ayuhhh...layanlah gambar mana yang sempat aku snap...bikin panas....

 Aku sekeluarga naik bas ni tadi...seronok...udara segar.








2 comments:

Unknown said...

eh.. bas ke tu??? bukan kepala dia tu traktor ke? badan tu blkg lori yg di ubah suai.... heheheh...

Wak Gelas™ said...

wak pon macam nak pegi jee.. uhhUU