Kau yang satu

Thursday 7 June 2012

Exam oh exam....

Iya...betulllllllll!!!

Perkara yang paling aku benci dalam dunia ni semestinya exam. Aku tak suka membaca buku-buku yang beratus muka surat yang semata-mata memerlukan jawapan kepada soalan exam cuma 2 ataupun 3 perenggan. Dulu zaman studi aku suka mendengar syarahan lecturer dalam class daripada mengulangkaji ataupun membaca buku. Kebiasaannya aku terjemahkan kembali syarahan tersebut dalam bentuk peta minda ataupun nota yang mudah aku fahami bila tiba musim-musim kebencianku....ohhhh exam

Kalau disuruh memilih antara buku dan novel...tutup mata pun aku boleh bagi jawapan...semestinya novel. Jiwaku hidup jika bersama novel tanpa perlu menghadiri class ataupun tutorial...siap boleh bagi keyword yang penting beserta ulasan yang menarik...hehe.

Tapi exam kali ini amat penting bukan seperti zaman dulu....aku boleh dan mesti mengulangkaji seawal mungkin....iya AKU BOLEH!!! 

No comments: