Kau yang satu

Wednesday 20 June 2012

Azam Bulan Ramadhan...

Hurm....lama sungguh tidak bertemu....tadaa.....

Tiap-tiap tahun setiap kali nak menjelang bulan Ramadhan aku selalu berazam....tahun ni tak payahlah beli kueh raya, aku nak buat sendiri...kan best dapat bagi sebekas dua kat mak dengan mak mentua kat kampung hasil air tangan sendiri.

Dulu masa aku kecil, mak memang ambil tempahan kueh raya tapi sekarang ni tak pasti pulak aku...almaklumlah anak-anak perempuannya semua dah berhijrah. Seronok tau masa tu...mak mesti siapkan tempahan orang dulu barulah buat untuk rumah sendiri. Kebiasaanya mak ajak buat kueh hari sabtu dan ahad tapi mesti lepas sahur...haha sebabnya takut biskut kena telan kalau buat lepas berbuka....hehe...aku betul-betul rindu nak buat kueh raya sendiri...lain perasaannya tau bila tengok botol kueh raya tersusun hasil air tangan sendiri....agak-agaknya berjaya tak Ramadhan tahun ni.... 

 

No comments: