Kau yang satu

Friday 20 July 2012

Terkenang Nostalgia Ramadhan

Salam semua...tak sabar rasanya nak berpuasa esok hari. Bila Ramadhan menjelma kembali....terimbau kenangan diminda kini...haha...

Mak ayah aku memang tegas orangnya dalam bab agama. Ayah aku lagi la bekas askar lah katakan. Teringat lagi dulukan tak hafal doa qunut punya pasal aku dengan abangku (along) harus berdiri tegak sampai ke tengahari, mak langsung tak bersuara...maknanya jangan harap la kau nak dapat belas ihsan. Masa tu aku tadika la kalau tak silap (along darjah tiga) dan akhirnya ayah ajar kami baca doa qunut dan sila lah teruskan solat subuh anda...hahaa...

Bila nak berpuasa esok aku teringat la zaman kanak-kanak dulu, semua tak  terlepas kan belajar berpuasa dari kecil...tak silap aku mula berpuasa masa tadika. Tapi biasalah, puasa budak kecil...puasa setengah hari jelah. Aku pernah tau  bila dahaga sangat haha masuk bilik air, apa lagi minum air paip lah jawabnya , mak ayah aku kalau tau mati la...(harap sangat Zaqwan tak ikut jejak aku). Aku mula puasa penuh seingat akulah masa darjah dua ataupun tiga. Menyesal pun ada tak puasa penuh dulu...sekarang ni nak dapat puasa penuh jangan haraplah ada kesempatan...almaklum lah orang perempuan. Lumrah wanita...hehe.

Salam Ramadhan buat semua....moga Ramadhan kali ini menjanjikan Barakah buat kita semua...

No comments: